Deranjat de faptul că legea electorală defavorizează candidații independenți, atunci când este vorba despre promovarea ȋn media, antreprenorul Octavian Bădescu ȋși face o campanie inedită, menită să atragă atenția bucureștenilor. El și-a făcut propriul canal TV pe Facebook, cu filmulețe devenite deja virale, iar spoturile sale electorale conțin cuvinte cenzurate.

Octavian Bădescu, candidat la Primăria Capitalei, spune că și-a lansat o televiziune proprie, pe pagina sa de Facebook, după ce a aflat că timpii de antenă destinați independenților sunt extrem de reduși față de cei acordați partidelor. Canalul său are drept logo o reinterpretare a simbolului secera și ciocanul, iar ȋn filmulețele postate, Bădescu ironizează situația, ȋși ironizează contracandidații și chiar pe sine ȋnsuși, imitând tonul și limbajul fostului Președinte Ion Iliescu.

,,Cred că, ȋn total, am primit vreo 15 minute de prezentare la televiziuni și radio, pentru toată această campanie. Știam că va fi o luptă inegală ȋntre mine și candidații politici, ȋnsă nu mă așteptam ca decalajul să fie atât de mare. Cum nu am resursele partidelor și nu ȋmi fac campania din bani publici, am vrut totuși să găsesc o modalitate prin care mesajele mele să ajungă la cât mai mulți bucureșteni. Am ales online-ul, unde informația circulă mai rapid și către mai multă lume, și am decis ca, pe lângă extrasele din emisiuni, ȋn care abordez cu seriozitate problemele, să o prezint cu umor și ironie. Spre surprinderea mea, am avut zeci de mii de vizualizări ȋn câteva zile și sute de distribuiri. Am avut feedback pozitiv, oamenii smart au ȋnțeles că filmulețele respective sunt un pamflet și mi-au scris că s-au amuzat privindu-le. Din punctul meu de vedere, asta este o reușită ȋn sine, având ȋn vedere avalanșa de știri negative din ultimele șase luni”, a declarat Octavian Bădescu.

Spoturi electorale cu ,,beep-uri”, ȋn limbajul #rezist

Nici spoturile electorale ale lui Bădescu nu se ȋnscriu ȋn linia clasică. Ȋntr-unul dintre filmulețe, candidatul le mulțumește partidelor politice pentru ,,decizia de a candida independent”, pentru că, toți bucureștenii care i-ar ,,@#!] ȋn {@~#” (o variantă cenzurată ar fi ,,care s-au săturat de ei”) ȋl vor vota pe el.

,,Eu cred că bucureșteanul nu e prost și are și simțul umorului. Ȋn plus, e sătul de politicienii care l-au condus ȋn ultimele decenii și anul acesta va alege pe cineva din afara sistemului, un independent autentic, antreprenor, manager cu experiență, economist, care să facă lucrurile altfel. Cam ăsta este mesajul pe care am vrut să ȋl transmit ȋn spotul electoral. Bineȋnțeles, toate instituțiile media mi-au cerut să le dau o variantă cenzurată, fără beep-uri, uitând că ȋn urmă cu doar câțiva ani Piața Victoriei era plină de #PuieMonta și nu se mai ofusca nimeni. Ȋn fine, am fost nevoit să modific versiunea originală, altfel pierdeam și puținele minute de difuzare pe care mi le oferă legea.

Chiar dacă nu urmează linia clasică, indiferent de formă sau limbaj, campania mea este una cât se poate de serioasă, vă asigur de asta. Sunt bucureștean, locuiesc aici de o viață, am experiență de 20 de ani ca manager și antreprenor, știu problemele Capitalei și știu și cum pot fi ele rezolvate, am studiat atribuțiile, bugetele, am și activat o perioadă ,,la stat”, ca ,,manager profesionist apolitic”. Pornesc de la niște principii clasic-liberale, sănătoase, de bun simț, ȋn interesul plătitorilor de taxe și impozite și propun măsuri aplicate cu succes atât ȋn mediul privat, cât și ȋn alte orașe mari europene”, a explicat candidatul independent Octavian Bădescu.