Stimulentele pentru combustibili pe care primãriţa Capitalei vrea sã le acorde pãrinţilor din zona Bucureşti-Ilfov, care se asociazã când îşi transportã copiii la şcoalã, sunt aspru criticate de 22 de organizații neguvernamentale și grupuri civice.

ONG-urile au cerut consilierilor generali PNL sã nu voteze proiectul Gabrielei Firea, pe care o acuzã de incompetenţã.


Potrivit proiectului de hotãrâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al PMB din 18 octombrie 2018, ar urma sã se plãteascã 500 de lei/lună posesorilor de autoturisme din judeţul Ilfov şi bucurestenilor care au copii şi sunt posesori de autorurisme. Banii ar reprezenta un decont al combustibililor consumaţi pentru transportul copiilor la şcoalã.
org firea
ONG-urilor avertizeazã cã Primãria Capitalei
nu are capacitãţi de implementare şi control a acestor mãsuri. Efectele acestui program sunt rezumate de ONG-uri la urmãtoarele rezultate:

1) Firea direcţioneazã bugetul Bucureştiului cãtre locuitori din judeţul Ilfov, ştiut fiind cã primãriţa este preşedintele organizaţiei PSD Ilfov, iar soţul ei are interese politice în judeţ. Astfel, motivaţia sa este politicã.

2) Firea ia mai întâi deciziile şi dupã aceea comandã studiile de specialitate şi de impact. În acest fel, ea perverteşte ideea de evaluare ex-ante a impactului mãsurii propuse. Toate studiile comandate anterior în acest fel i-au confirmat deciziile deja luate ad-hoc şi pe genunchi, ceea ce din punct de vedere metodologic şi statistic este o aberaţie.

3) Mãsurile pe care le propune nu pot fi controlabile fãrã un sistem de verificare costisitor, sistem pentru care PMB nu este pregatitã şi nu are capacitate administrativã. Din modul în care este conceput proiectul de hotãrâre, primarul general nici nu pare interesat de corectitudinea cheltuirii fondurilor.

4) La fel ca şi în cazul voucherelor pentru biciclete, administrația Firea nu stãpâneşte logica elementarã, nu face legãturi simple de tipul cauzã-efect: dupã ce a acordat vouchere pentru biciclete nu poate demonstra reorientarea bucureştenilor cãtre transportul alternativ. Similar, în cazul de faţã, nu va putea demonstra cã ilfovenii şi bucureştenii vor împãrţi mijlocele de transport personale;

5) Titlul hotãrârii "Program" este înşelãtor, acesta nu conţine termene de implementare şi nici bugete;

6) Toacã bugetul cu plãţi cãtre populaţie în loc sã-l consolideze şi sş-l aloce unor proiecte de investiţii majore şi utile oraşului nostru. Niciun proiect mare de infrastructurã iniţiat de primarii anteriori nu a fost finalizat! Niciun proiect mare de infrastructurã nu a fost iniţiat în cei doi ani şi jumãtate de mandat Firea.