În București, cea mai mare parte a prețului unei călătorii cu mijloacele de transport în comun de suprafață este susținută de Primăria Capitalei. Cu toate acestea, STB a reușit să acumuleze datorii de 231 de milioane de lei la ANAF.

Achiziția autobuzelor Otokar a aruncat în aer bugetul STB. Că să convingă ANAF să îi reeșaloneze pe 5 ani datoria de 231 de milioane de lei (adică circa 48 de milioane de euro), STB garantează cu sediul, cu aproape 1.000 de autobuze, 65 de troleibuze și 10 tramvaie.

Începând cu anul 2018, STB a devenit operator regional și a realizat o dublare a liniilor de transport, inclusiv în județul Ilfov. De asemenea, parcul auto al STB a crescut cu peste 80%, prin achiziționarea de către PMB a 400 de autobuze noi, dar și prin repararea și scoaterea din imobilizare a unui număr de 400 mijloace de transport, pentru care Primăria Capitalei a alocat sumele necesare achiziției pieselor de schimb.

Bunurile aduse în garanție (sediul STB, 995 de autobuze Mercedes, 65 de troleibuze, 10 tramvaie, alte utilaje și bunuri menționate în Hotărârea AGA nr.13/30.10.2019) au fost evaluate și au îndeplinit criteriile de constituire a garanției", se arată într-un răspuns formulat de STB SA la solicitarea Ziare.com.