După avariile RADET din iarna trecută au urmat tăierile masive din buget pentru cele două societăți economice din subordinea Primăriei Capitalei: RADET și STB. Transportul public în București a dat bătăi de cap cetățenilor totdeauna. Acum lipsa investițiilor se răzbună. Ca și în cazul Guvernului, PSD a condus Capitala 10 ani. Primarul general Gabriela Firea e mai preocupat să-și salveze libertatea cu companiile municipale, declarate ilegale de instanță, decât de buna funcționare a orașului.

Ultima brambureală creată de Firea este suspendarea tramvaiului 41 pentru două luni, linie rapidă realizată în mandatul lui Traian Băsescu, în urmă cu peste 15 ani. De atunci, lipsa investițiilor și dezinteresul edililor (Sorin Oprescu, mandat de 7 ani, și Gabriela Firea, 3 ani) au făcut ca erodarea infrastructurii mari și a celei de transport să se accelereze. Linia tramvaiului liniei 41 a fost suspendată de sâmbătă, 29 iunie, pentru realizarea unor lucrări la Podul Ciurel, stația de metrou din Drumul Taberei și la Podul Grant. Pentru preluarea călătorilor au fost introduse 50 de autobuze pe două linii navetă. Mulți oameni nu au aflat, iar luni, în fiecare stație erau zeci de oamneni nervoși care așteptau tramvaiul. STB nu a avut bunul simț să afișeze în stații modificările produse.

Starea de spirit a bucureștenilor

Comentarii și înjurături la adresa Primăriei Capitalei se auzeau în fiecare stație. Pensionarii care circulau la ore de vârf erau apostrofați, în special că au votat PSD, inclusiv pe Firea. Alții se jurau că primărița nu va mai fi votată niciodată. Din fericire, nu toți bucureștenii și-au pierdut simțul umorului. “Firea a aflat cum circulau moldovenii care veneau în Capitală pe timpul foametei. Nu a spus ea că era săracă? Sârma din nas i-a intrat în c…Nu i-ar fi rușine. Cât de proști ne cred ăștia. Vrea acum să vedem și noi cum a fost și să urcăm pe autobuze”, spunea un bucureștean. “Ar trebui să li se interzică demnitarilor să circule cu mașinile de serviciu ca să vadă cum e“, spunea altcineva. “Special ne chinuie, ca să nu mai gândim“, a venit replica.

Tramvaiul 41 este una din cele mai aglomerate linii din Capitală, care taie Bucureștiul din Bd. Ghencea/Drumul Taberei, Militari (Lujerului), Crângași până la Piața Presei Libere. La orele de vârf, tramvaiele 41 erau pline până la refuz și veneau la interval de 3-4 minute, pentru a face față afluxului de călători.


tramvai_41

Poliția se implică de teama revoltelor

“Vezi eliberează banda 1! Pe-acolo trece STB-ul. Eliberează unu, te rog…!”. Cam așa comunică polițiștii în intersecții cu colegii care încearcă să facă ordine în haosul de pe traseul tramvaiului 41. Ei nu îndrăznesc să vorbească cu oamenii să nu stârnească revolte spontane. Oamenii doar spear ca lucrările să se termine până începe școala.

Explicațiile STB

"Se vor face două linii navetă de autobuz, una va fi 641, cu 30 de autobuze, care va funcționa pe întreg traseul liniei 41, de la Ghencea până la Bulevardul Expoziției, iar cealaltă va fi 642 cu 20 de autobuze, care va asigura un aport de capacitate pentru tronsonul cel mai solicitat al liniei 41, adică între Drumul Taberei și Podul Grant. Va fi o linie mai scurtă, dar exact pe zonele cu cea mai mare aglomerație zilnică. Din evaluările noastre aceste 50 de autobuze vor fi suficiente, dar în caz de nevoie ele pot fi suplimentate fără probleme", a explicat șeful STB, Andrei Creci.