Transportul public este în impas și din cauza lipsei troleibuzelor. Andrei Creci, directorul STB, omul pus de Firea pe post, reclamă situația, dar cu jumătate de gură. Necesarul de troleibuze este dublu pentru rețeaua de sute de kilometri neacoperită.

În acest moment, doar 181 de troleibuze sunt funcționale, iar directorul general al STB spune că mai are nevoie de 200. Circa 100, vor fi cumpărate în perioada următoare, spune creci, încrezător în promisiunile primăriței. Restul ar putea proveni din autobuze vechi modificate și dotate cu motoare electrice. Situația este jalnică. Multe troleibuze sunt pe butuci, la propriu. Altele n-au ferestre, uși, sau motoare. Rugina le roade prin depouri. Din cauza vechimii și-a mentenanței necorespunzătoare, cad la datorie, an după an. Din când în când, mecanicii le mai desprind câte-o piesă, ca să cârăpească, colo-colo câte-un alt troleibuz bolnav. Așa-i peisajul în Societatea de Transport București. E o criză recunoscută și de managementul STB.

Dacă o sută de troleibuze vor fi cumpărate... nou-nouțe, restul necesarului ar putea apărea în parcul auto al STB prin transformarea autobuzelor vechi, Euro 3, în... troleibuze. Ca-n Cluj-Napoca ori ca la Szeged, în Ungaria, de exemplu.

Cristian Marin, membru Asociația Metrou Ușor: „S-ar putea obține niște fonduri nerambursabile pentru această operațiune, ceea ce ar însemna mult mai ieftin decât un troleibuz nou. O parte din autobuzele Euro 3 mai pot fi folosite. Dacă nu în București, pot fi vândute, de exemplu, altor orașe, să le folosească. Pentru că încă sunt orașe care folosesc autobuze cu vechime de peste 30 de ani.”

Dacă transformarea autobuzelor vechi, cumpărate între 2005 și 2006, este benefică sau nu pentru buget și oraș urmează să analizeze Municipalitatea. Un troleibuz nou costă aproximativ 400.000 de euro. Cu tot cu garanție extinsă pe cel puţin trei ani. În acest moment, parcul auto al STB numără aproximativ 250 de autobuze vechi, Euro 3, funcționale.