Societatea de Transport București (STB) aniversează anul acesta 110 ani de la înființare. Cu această ocazie, Primăria Capitalei a plătit circa 20 de mii de euro pentru realizarea unui videoclip ”Orașu-n mișcare”. Gabriela Firea se vaită că nu mai are bani și se află în ,,faliment nedeclarat", dar tot iresponsabilă rămâne.

Primăria a plătit un videoclip de lux pentru STB, dar până la această oră nu a spus cât a costat. Whats UP, BRomania și Jo își abandonează mașinile și cântă despre cât de tare e să mergi cu autobuzul. Potrivit estimărilor, producerea videoclipului ”Orașu-n mișcare”, în care apar artiști, bloggeri și influenceri, a costat cel puțin 20.000 de euro.
Numai că, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) nu apare niciun contract, iar până la această oră nici Primăria Capitalei, nici STB nu au furnizat vreo informație legată de sumă. ”E de valoare mică”, susține purtătorul de cuvânt al Societății de Transport București. Mică la nivelul bugetului Capitalei, dar banii puteau fi folosiți efficient. În videoclip, artiștii își abandonează bolizii și se urcă în Otokare!
”În ultima sută de ani, Micul Paris s-a mai schimbat,/ Traficul s-a dublat, s-a triplat,/ Lumea agitată a mai claxonat, s-a mai certat,/ În capul meu am o dorință,/Vreau să fiu mai relaxat. What’s UP, pe numele său real Marius Ivancea spune în melodie: „Iau autobuzul/ Nu conduc, predau controlul (…) Urcă-te-n autobuz/ Pierde-te-n decor /Nu mai sta blocat la semafor”.

Marius Ivancea, sătul de agitația din trafic și de stresul de la volan, alege să abandoneze mașina luxoasă în care era, scoate trotineta electrică din portbagaj și se îndreaptă spre prima stație de autobuz.

Îndemnul artistului pare să fie auzit de mai mulți prieteni de-ai acestuia. La rândul lor, și ei fie artiști sau influenceri, cum ar fi BRomania (Matei Dima) sau vloggerul Mikey Hash, lasă și ei bolizii în parcare și se urcă într-un autobuz Otokar care strălucește de curățenie.

Cotidianul Libertatea a încercat să afle care au fost costurile realizării piesei și videoclipului. Primul lucru a fost verificarea achizițiilor publice ale STB pe SEAP.

Un contract între artiști sau o casă de producție și Societatea de Transport București nu există pe anul în curs, nici în ultimele luni ale anului anterior.

Jurnaliștii s-au adresat STB pentru a afla care a fost modalitatea de contractare a serviciilor de producție/ realizare videoclip și pentru compunerea piesei aferente.

Ei au aflat că acestea fac parte dintr-o serie de materiale și evenimente care se vor desfășura de-a lungul anului și care serbează istoria STB. O să mai urmeze mesh-uri publicitare, expoziții cu tematica STB și un concert.

Despre bani, niciun cuvânt concret. STB nu a furnizat cifre, ci doar niște explicații. S-a spus că din „moment ce contractul nu are o valoare prea mare, acesta nu a fost postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice”.

Practic, singura urmă a contractului campaniei aniversare STB este anunțul postat pe site-ul companiei în care „STB S.A. intenționează achiziționarea de Servicii pentru promovarea Brand-ului STB și promovarea împlinirii a 110 ani de activitate”.

Jurnașiștii au publicat dialogul purtat cu Liviu Vulpe, care a insistat să convingă că nu e vorba de bani mulți.

Reporter: Am putea vedea un contract?
Liviu Vulpe: Nu e o valoare mare, e o campanie de promovare, nu e important.

– Dar cât au costat melodia, videoclipul?
– Valoarea nu e așa mare, poate de-aia nu apare în SEAP.

– Eu am văzut in SEAP și contracte de 0,5 lei…
– Nu știu, băieții de la achiziții au plecat, o să vorbim, dăm un comunicat.