Metroul din Drumul Taberei este departe de finalizare. Ministrul Transporturilor încă speră ca până în decembrie să inaugureze magistrala, muncitorii din teren par să îl contrazică. Pe lângă finisaje şi lucrările de suprafaţă, nici sistemul de automatizare, care va face posibilă circulaţia trenurilor, nu este gata. Printre rânduri, oficialii Metrorex recunosc că mai e cale lungă până ce staţia Eroilor va fi degajată de lucrări.


Chiar dacă lucrările au avansat în subteran, la suprafaţă au rămas aceleaşi blocaje care împiedică deschiderea metroului din Drumul Taberei în decembrie anul acesta, ultimul termen lansat de autorităţi.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor spunea pe mai 2017 că ”tot ce vă vor spune de acum directorii din companii vor avea la bază termene realiste”.

Constantin Mustăţea, director tehnic Metrorex, spunea în septembrie 2018: ”Nu ştiu exact a câta amânare ar fi. Cred că a treia amânare”. În iulie 2019, Mustăţea spunea că lucrările vor fi finalizate în luna octombrie a acestui an. ”Efectiv, noi sperăm să se circule până la sfârşitul anului, însă vedem ce se va întâmpla cu procesul de recepție”, a precizat Mustățea.

Chiar dacă lucrările sunt finalizate în proporţie de peste 90%, călătorii mai au de aşteptat până când se vor urca în trenuri, pe magistrala care leagă zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei.

Acum oficialii nu îşi asumă clar termenul promis.

Metrorex recunoaşte că nici anul acesta s-ar putea să nu circulăm pe noul tronson al Magistralei 5. Şi asta pentru că nu s-au terminat lucrările nici la partea de finisaje, nici la sistemul de automatizare.

În plus, în urma unor procese în instanţă, Metrorex îi datorează constructorului 94 de milioane de lei, motiv pentru care acesta ar fi frânat lucrările. Cu toate astea, ministrul Transporturilor rămâne optimist.

Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în 2011. Linia de şapte kilometri va avea 10 staţii.