Cearta alimentatã zilnic de Gabriela Firea cu şeful PSD Liviu Dragnea a fost dusã în derizoriu. Oricât ar încerca primãriţa sã explice şi sã demonstreze ceva, faptul cã nu a fãcut nimic pentru oraş şi a tocat banii pe firmele de casã, o face tot mai necredibilã. Investiţia din Prelungirea Ghencea este numai un exemplu.

În urmã cu 2 ani, viceprimarul Capitalei susţinea cã va fi gata investiţia din Prelungirea Ghencea în cel mult un an. Nimeni nu a împiedicat lucrãrile, ci doar indecizia autoritãţii locale, care a refãcut planurile şi a reluat procedurile de la capãt. Mai nou, Primãria Capitalei a aruncat în brațele unei companii municipale, una dintre cele mai importante investiții de infrastructură pentru cele câteva mii de oameni care merg prin noroaie şi îsi riscã viaţa zilnic din lipsa trotuarelor. Nu mai trebuie sã amintim cã aceastã companie este lipsitã de experiență și declaratã ilegal înfiinţatã de justiţie.

La ultima ședințã a Consiliului General al Municipiului București a fost aprobată (a câta oarã?!) exproprierea imobilelor situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică “Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești“.

În noua formă, conform Primăriei Capitalei, lucrarea presupune realizarea a 3 benzi pe sens, trotuar, piste pentru biciclete, linie de tramvai, buclă de întoarcere a tramvaiului, nod intermodal, toate aceste lucrări având valoarea estimată de 559 milioane lei și o durată de realizare de doi ani de la începerea procedurilor de expropriere.

Deși veștile ar trebui să ne bucure, se ridică câteva semne îngrijorătoare de întrebare:
- având în vedere complexitatea lucrării și necesitatea unei experiențe similare relevante, cum poate o companie de stat nou înființată să realizeze o astfel de lucrare?
- ce se va întâmpla cu derularea investiției, dacă, după hotărârea instanței privind ilegalitatea înființării, va urma și o hotărâre de dizolvare a Companiei Municipale Străzi, Poduri și Pasaje București?”, comenteazã fostul viceprimar al Capitalei Cornel Pieptea.

La cum arată lucrurile, lucrarea de investiții “Penetrație Prelungirea Ghencea-Domnești“ va deveni un șantier pentru mult mai mult de 2 ani!