De ce a ales Klaus Iohannis să participle la deschiderea anului școlar la o școală în Sectorul 2? Pentru că acesta este campion la renovările masive ale școlilor, care au fost realizate la timp. Viceprimarul liberal Dan Cristian Popescu este cel care s-a implicat activ în coordonarea lucrărilor din școli. Încă din prima zi de vacanță, el le-a spus colaboratorilor săi să finalizeze lucrările până la începerea școlilor. Primărița Capitalei a lipsit de la eveniment, pentru că ea știe doar să închidă școlile.

Președintele Klaus Iohannis a declarat, la deschiderea anului școlar, că „unii politicieni se tem de școală”, lansând un atac la Guvernul PSD condus de Viorica Dăncilă.

„Mă bucur că am ocazia să fim astăzi împreună, într-o școală absolut remarcabilă (Școala Ferdinand) prin rezultatele de excepție pe care le aveți. Școala voastră, parte a programului Inschool, sprijinit de Consiliul Europei, a reușit să aibă un impact semnificativ asupra comunității, pregătind și formând generații întregi de elevi.

Cuvântul «școală» are diverse semnificații și stârnește, cum știm, o diversitate de emoții. Dar școala nu ar trebui să însemne niciodată doar o simplă clădire, chit că și ea contează. Este o comunitate de prieteni sau de colegi, este locul unde copiii își încep drumul spre maturitate, ghidați și îndrumați de dascălii lor. Ați văzut însă și voi, dragi copii, unii politicieni se tem de școală! Aici, în școală, sunt formați oamenii care le taxează erorile de logică și, mai nou, destul de des, de exprimare. Tot aici se resimte eșecul politicilor publice din educație, dar și lipsa de creativitate a acestora

Vedem cum, în loc să fie adoptate măsuri pentru creșterea calității educației, se preferă măsuri de facilitare a fraudei la bacalaureat. Cum se încearcă reducerea numărului celor care ajung să susțină examenul de evaluare națională. Sau cum se propune repartizarea automată spre școli profesionale a celor care iau medii mai mici, în loc să avem organizarea unor evaluări credibile de aptitudini. Nu trebuie să uităm niciodată rolul esențial al școlii, pentru că aici elevii își încep drumul în viață, își cultivă pasiunile și își formează viziunea asupra lumii. În același timp, educația oferită de școală este o oportunitate pentru România de a se normaliza, de a se transforma și de a se pregăti pentru o Europă și o lume în profundă schimbare, o lume care nu așteaptă după cei care sunt captivi în practici anacronice, în corupție sau în metehne comuniste.

Dragi elevi, Aș dori să vă vorbesc nu doar despre importanța educației – pe care sunt sigur că o conștientizați – ci și despre rolurile pe care le aveți și pe care le veți avea în societate. Aveți drepturi pe care nimeni nu vi le poate lua. Voi, ca cetățeni ai României, trebuie să beneficiați de respectul și sprijinul deplin al instituțiilor statului.

Este imperativ ca respectul să fie în centrul procesului de educație din școli. Și când spun asta, mă refer la respectul pe care îl datorați profesorilor voștri, dar și la respectul cu care profesorii, la rândul lor, au obligația să vă trateze. Toți copiii, fără nici un fel de discriminare, trebuie să se simtă la școală încurajați, protejați și în siguranță. Din nefericire, în România nu suntem încă în această situație, iar de multe ori copiii sunt cei care resimt efectele negative ale corupției sau ale nepăsării statului.

Autoritățile au datoria de a crea un mediu sigur în clase, însă multe școli din ziua de astăzi nu au nici măcar un serviciu de pază funcțional. Este tot de datoria autorităților să asigure un drum sigur către școală. Dar iată că și aici există tergiversări în organizarea și decontarea transportului elevilor, ba, mai mult, există demersuri ale Guvernului care scot transportul rutier județean din aria serviciilor publice.

Astfel, copiii sunt expuși riscurilor atât în interiorul școlii, cât și în drumul către școală. Aceste dovezi de nepăsare trebuie să înceteze. Avem nevoie de o normalizare a modului în care interacționăm cu instituțiile statului, iar această normalizare poate fi făcută doar prin educație și împreună cu oamenii cărora le pasă și care acționează. Nimic nu se schimbă de la sine. Toți cei care au puterea de a contribui la schimbare au responsabilitatea să o facă.

Dragi elevi, Cu toții avem nevoie de repere. Fiți mândri de școala voastră, care vă ajută să porniți cu dreptul în viață! Școala Gimnazială Ferdinand I este un exemplu de cum ar trebui să fie școala românească – o școală în care talentul fiecărui copil este descoperit, cultivat și sprijinit. Sunteți viitorul României și am mare încredere în voi!

Dragi profesori, Misiunea dumneavoastră este una dificilă, dar extrem de importantă. Dedicația de care dați dovadă este indispensabilă în pregătirea carierelor elevilor pe care îi îndrumați zi de zi. Sunt convins că reprezentați modele autentice pentru copii și vă îndemn să continuați munca asiduă care a făcut din Școala Ferdinand I un exemplu demn de urmat.

Școala Ferdinand I ne arată cum dedicația și munca pot învinge cinismul și delăsarea cu care, din păcate, ne confruntăm în atâtea alte locuri. Vă felicit pentru tot ceea ce faceți și sper ca, pe viitor, practicile educaționale de aici să devină regula, nu excepția”, a declarat Klaus Iohannis.

”PSD pune în pericol, zi de zi, peste 38.383 de preşcolari, elevi, studenţi şi cadre didactice”

Reprezentanţii PNL Bucureşti afirmă că multe din şcolile Capitalei nu sunt pregătite pentru începerea cursurilor, acuzând administraţia PSD de incompetenţă. Ei spun că sunt unităţi şcolare unde s-au făcut „cârpeli superficiale” sau începerea cursurilor a fost amânată din cauză că nu sunt gata lucrările, că în unele şcoli copiii vor învăţa în trei schimburi, dar şi că peste 170 de şcoli, grădiniţe, licee şi facultăţi se află în clădiri cu risc seismic. „Administraţia PSD pune în pericol, zi de zi, peste 38.383 de preşcolari, elevi, studenţi şi cadre didactice care ar putea fi afectate de seism”, susţine PNLBucurești.

„Lipsa manualelor este imputabilă Ministerului Educaţiei, cel care, din incompetenţă evidentă, nu gestionează corespunzător nici în acest an procedurile de achiziţie publică. În aprilie au început procedurile în loc să înceapă chiar din ianuarie, educaţia devenind victima unor ambiţii politice la vârful PSD în numirile pe funcţii, în loc să existe o preocupare reală pentru educaţie, un domeniu strategic pentru dezvoltarea României”, arată sursa citată.

PNL Bucureşti susţine că reparaţiile şi curăţenia sunt gestionate de primării, conduse de PSD, iar licitaţiile au fost făcute în bătaie de joc şi lucrările nu sunt terminate, fiind făcute „cârpeli superficiale” pentru a putea deschide şcolile în 9 septembrie. Sursa citată arată că sunt multe unităţi de învăţământ unde cursurile nu vor începe luni, ci peste o săptămână sau chiar două, pentru că lucrările nu sunt gata, dând exemple Grădiniţa nr. 35, Grădiniţa nr. 53, unde cursurile vor începe în 23 septembrie, şi două grupe de program normal din cadrul Şcolii gimnaziale nr. 13, unde vor începe în 16 septembrie.

„Indolenţa administraţiei PSD faţă de educaţie merge mai departe; sunt unităţi şcolare precum Şcoala nr. 11 din centrul Capitalei, ai cărei elevi vor fi mutaţi în alt spaţiu, după ce, conform monitorizării noastre, nu s-a lucrat conştiincios toată vara. În sectorul 3, la Liceul Teoretic Benjamin Franklin, elevii vor începe anul şcolar printre moloz şi lucrări neterminate. La Şcoala nr. 32 din sectorul 2 nu sunt condiţii să se înceapă cursurile”, spun reprezentanţii PNL Bucureşti, adăugând că sunt şcoli unde elevii vor învăţa în trei schimburi, deşi Consiliul General şi primarul general Gabriela Firea anunţau în decembrie 2018 programul „Nicio unitate de învăţământ cu program în trei schimburi”. Ei precizează că numărul şcolilor cu program în schimburi a crescut, de la 7 în 2017 la 11 în 2018.

Potrivit sursei citate, investiţiile în infrastructura de educaţie la nivelul Capitalei sunt pentru administraţia PSD la coada listei de priorităţi.

„Rectificările bugetare din vară au luat bani de la părinţi şi copii şi i-au realocat pentru ‘panseluţe’. Copiii din grădiniţele aglomerate nu vor avea nici anul acesta noi facilităţi. 4 grădiniţe noi au rămas cu doar 2% din bugetul iniţial. Părinţii cărora li s-a promis after-school sunt lăsaţi să aştepte încă un an pentru că after-school-urile promise au rămas cu doar 10% din bugetul stabilit iniţial. Iar la o lună după ce au dispărut 8.023 ron din bugetul pentru educaţie, Gabriela Firea şi PSD au mai găsit totuşi 5000 ron pe care i-a investit în lucrări peisagistice, demonstrând încă o dată care sunt priorităţile pentru PSD”, susţine PNL Bucureşti.

Liberalii afirmă că sunt unele şcoli care sunt adevărate pericole pentru elevi şi nu numai. În anul şcolar 2019-2020, peste 170 de şcoli, grădiniţe, licee şi facultăţi se află în clădiri cu risc seismic, potrivit raportului ISU Bucureşti.

„Administraţia PSD pune în pericol, zi de zi, peste 38.383 de preşcolari, elevi, studenţi şi cadre didactice care ar putea fi afectate de seism. De la riscuri majore, la riscuri mai mici, însă la fel de grave, şcolile bucureştene suferă şi la capitolul igienă. În şcolile din Capitala României, toaletele nu au săpun şi nici hârtie igienică, materialele consumabile lipsesc, sunt insuficiente şi, foarte grav, se livrează pe contracte cu dedicaţie. Pentru cele mai mărunte achiziţii, directorii de şcoli se umilesc la Primărie sau trebuie să suporte firme incompetente impuse. Sectorul 4 este cel mai grăitor exemplu. Aici, primarul PSD obligă directorii de şcoli să-i ceară acordul pentru orice achiziţie”, mai spun aceştia.

Conform PNL Bucureşti, Capitala are resurse suficiente.

„Din păcate banii au încăput pe mâna unor incompetenţi pe care, cel mai probabil, îi vom vedea mâine dimineaţă, lăudându-se la câte o festivitate de deschidere a anului şcolar 2019”, mai arată PNL Bucureşti.