Primãriţa Bucureştiului preia şi obiceiurile lui Oprescu. Ea a achiziţionat 1.000 de telefoane mobile cu abonament şi date pe care le-a împãrţit consilierilor generali şi personalului din subordine. Pentru cã salariile în Primãria Capitalei sunt destul de nesimţite, au apãrut şi surprize din partea angajaţilor.


Consilierul general Ciprian Ciucu este cel care a fãcut dezvãluirea cu privire la achiziţia celor 1.000 de telefoane cu abonament telefonie şi date. Vreo 200 de iPhone dintre care 55 pentru consilieri (este o HCGMB pentru asta) restul nu știu. O fi vreun document intern cam strâmb care să fundamenteze o astfel de necesitate. E cam ciudat. Primăria are pe schema de personal circa 1.250 de angajaţi proprii. La cine au ajuns cele 145 de iPhone şi 800 de Samsung-uri nu e foarte clar. Dar nu e cam ciudat ca o primărie să ia telefoane mobile cu abonament și date pentru aproape toți angajații săi? Așa se întâmplă când ai o cârcă de bani și nu știi cum să-i folosești în interesul cetățenilor. Eficiența cheltuirii banului public. Acum, lunar se plătesc abonamente”, a comentat Ciprian Ciucu pe pagina sa de socializare.

Despre valoarea telefoanelor şi a abonamentelor lunare nu se ştie nimic. Dar dacă se pun la socotealã şi abonamentele de la noile companii suma ar putea fi şocantã. Sunt şi consilieri care apreciazã cã telefoanele ar putea fi gratuite, deoarece sunt multe contracte semnate de Peimãria Capitalei. “Sunt telefoane de generie veche”, ne-a declatat un consilier general.

Şi opiniile angajaţilor diferã.

În mandatul trecut, toţi consilierii generali au fost “dotaţi” cu tablete şi telefoane.

“Marea majoritate a angajaţilor le-au refuzat, dar li s-au bãgat pe gât cu japca. Practic nimeni nu avea nevoie de ele, nu folosesc la nimic, e o cheltuială absurdă. Soţia mea a fost, sincer, foarte nervoasã pe faza asta. Deci nu e un favor, un privilegiu, sã zicem, ci e chiar o cheltuiala aberantă. Sau o afacere...?", relateazã un angajat citat de Ciucu.

Mi-a spus un coleg ca i-au pus sã scrie cã refuzã. Eu nu am primit încã şi sper sã nu mã forţeze, nu am nevoie de el. Toţi salariaţii au telefoane pe birouri cu interior, ce sã fac cu mobil, bani aruncaţi, încã o afacere.... Unora le-a dat telefoane vechi, iar privilegiaţii au primit telefoane noi. Cred cã singurul scop urmãrit cu telefoanele de serviciu este acela sã ştie ei cu cine vorbim şi unde ne aflãm. În desfãşurãtor apar numerele apelate şi existã posibilitatea sã îţi solicite sã indici persoanele apelate. Vor sã fim monitorizati non-stop şi dupã programul de muncã”, ne-a declarat un alt angajat.