Ministerul Educației și Cercetării a anunțat astăzi că elevii din gimnaziu și liceu vor avea o oră opțională de educație antreprenorială, ȋncepând din anul școlar 2020-2021.

Într-o țară cu economie de piață și legislație occidentală, tinerii trebuie să dobândească competențe antreprenoriale, cât mai devreme.

„Vrem să oferim elevilor din învățământul gimnazial și liceal posibilitatea să experimenteze, încă din timpul școlii, ce înseamnă să fie antreprenori, să dezvolte un start-up, într-o societate competitivă. Începem să conturăm Strategia naţională pentru antreprenoriat, un instrument atât de necesar pentru asigurarea prosperității României”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul Educaţiei și Cercetării.

Ministerul Educației și Cercetării (MEC), Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) au semnat Acordul de parteneriat „Pactul pentru Educaţie Antreprenorială”. Prin intermediul acestuia, va fi susținută dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul tinerilor, prin modalități noi și creative de predare și învățare.

Semnatarii Acordului de parteneriat se angajează să colaboreze activ cu reprezentanții MEC, alături de alți parteneri care se vor alătura acestui demers, la Strategia națională pentru educație antreprenorială.


Cristina Chiriac, Preşedinte CONAF, consideră „o prioritate introducerea în şcoli a orelor de antreprenoriat în vederea dezvoltării aptitudinilor şi competenţelor tinerilor şi pregătirii acestora pentru a deveni azi, antreprenorii de care economia românească are nevoie, mâine. România se numără printre cele câteva ţări europene care nu au încă o strategie naţională pentru educaţie antreprenorială. Iată că, astăzi, împreună cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei și Cercetării şi cu cei ai Federaţiei Patronale Petrol şi Gaze facem un important pas înainte”.

La rândul său, Franck Neel, Preşedintele FPPG, este de părere că „educația antreprenorială reprezintă o prioritate în asigurarea unei educații adaptate la nevoile economice, cât și la valorile europene în contextul globalizării și digitalizării la nivel mondial. Consolidarea educației antreprenoriale în școli, instituții de învățământ profesional și universități va avea un impact pozitiv asupra caracterului dinamic al antreprenoriatului în cadrul economiei”.

Pactul pentru muncă, inițiativă în cadrul căreia este inclus „Pactul pentru educaţie antreprenorială”, presupune reducerea deficitului forţei de muncă din România, transparentizarea pieţei muncii şi dezvoltarea antreprenoriatului, recunoscut ca generator de prosperitate în societate şi element determinant pentru creșterea economică și crearea locurilor de muncă. Investiția în educația antreprenorială este una dintre cele mai rentabile investiții pe care o poate face România în educația copiilor. Elevii participanți au șanse de 3 până la 6 ori mai mari de a-și deschide o afacere ulterior, într-un anumit moment al vieții, comparativ cu cei care nu beneficiază de educație antreprenorială.