Începând cu ianuarie 2020, Comisia Europeană impune producătorilor auto să introducă dotări de siguranţă suplimentare pe maşinile noi. Dacă nu respectă aceste norme, companiile nu îşi vor putea vinde autoturismele pe piaţa UE.

Comisia Europeană a impus 30 de sisteme de siguranţă. Printre dotările pe care maşinile vor trebui să le aibă, se numără:

- sistem avansat frânare de urgență

- sistem inteligent de reglare a vitezei

- senzori pentru menținerea benzii de circulație

- sistem de monitorizare a stării de oboseală a șoferului

- sistem de monitorizare al presiunii în pneuri

- tehnologie de înregistrare a datelor.

Prin această decizie, Comisia Europeană vrea să reducă numărul accidentelor rutiere. Experţii instituţiei spun că, în primii 15 ani, vom avea cu 30% mai puţine accidente.


Vorbim despre sisteme care avertizează șoferul atunci când depășește limita de viteză, detectează dacă acesta este obosit, ori s-a urcat băut la volan, frânează automat pentru a evita impactul cu o altă mașină sau un pieton și nu numai.

Noile maşini vor trebui să aibă patru caracteristici de bază. Una dintre ele este sistemul de monitorizare al presiunii în pneuri. Se accesează din computerul de bord și apare pe display. Acesta îți spune dacă presiunea în anvelope este la nivelul minim de siguranță, astfel încât viața să nu-ți fie pusă în pericol. Mașinile vor fi obligate să aibă și senzori de menținere a benzii de circulație. De exemplu, la peste 70 de km/h, dacă schimbi banda de mers și nu semnalizezi, volanul tremură și se vede cum se rotește singur înapoi pe direcția inițială.

România este fruntașă la capitolul accidente rutiere, cu 95 de decese la un milion de locuitori.