90% dintre români păstrează tradiţia şi intenţionează să cumpere cadouri pentru cei dragi, de Moș Nicolae. Pe primul loc în top sunt dulciurile (72,5%), urmate de jucării (44,2%) și haine/încălțăminte (41,8%).

Studiul a fost realizat de o companie de marketing research, pe un eşantion de 800 persoane, cu vârsta între 18 – 65 ani. Respondenţii au spus că alte variante de cadouri sunt și fructele, cosmetice/parfumuri sau cărți. Pe lângă acestea, unii vor oferi articole de design, bijuterii și accesorii, cafea și accesorii pentru telefon sau tabletă. 1,5% dintre persoanele chestionate nu au avut timp să caute daruri, aşa că vor oferi bani.

Suma medie pe care românii o vor aloca pentru cadourile de Moș Nicolae este de 355,38 lei, cu 10 lei mai mult decât anul trecut.

În ceea ce priveşte locul de achiziţie al cadourilor, magazinele fizice rămân preferate de 86,6% dintre respondenţi, magazinele on-line de 45,2%, în timp ce peste un sfert dintre orășeni aleg și târgurile de Crăciun.