Euro 5 și 6, electrice și hibrid nu plătesc nimic, euro 3 și 4 plătesc, iar non euro si euro 1 și 2 nu mai au voie deloc în centru. Irina Zamfirescu de la Active Watch spune că măsura poate fi una benefică pentru reducerea poluării, dar nu înțelege de ce în ultimii 3 ani primăria nu a făcut nimic în acest sens.


Nu s-au realizat benzi unice pentru transportul public, nu s-au construt piste pentru bicicliști, nici parcări, iar mașinile blochează în continuare trotuarele și carosabilul.

“O astfel de măsură ar trebui să vină după ce s-au incercat multe altele.
Prima și cea mai simplă pentru autoritatea publică ar fi fost, spre exemplu, realizarea benzilor dedicate transportului public. În momentul de față singurele benzi dedicate transportului public, pe care primăria le numește așa, însă teoretic nici înainte nu aveam voie să circulăm, sunt acelea pe liniile de tramvai. Altfel nu există nici un metru in plus, de exemplu pentru noua flotă de autobuze cumpărate de autoritatea publică.
Prioritar, atunci când discutăm despre remedierea condițiilor de poluare într-un oraș, este transportul public! Trebuie să-l facem mai atractiv. Nu e suficient să aducem niște mașini noi, dacă ele stau în continuare blocate în traffic, oamenii nu se vor duce spre acest tip de transport. E nevie ca el să fie mai eficient decât transportul auto individual.
Apoi transportul alternativ. Am văzut că au apărut în București multe trotinete electrice. Discutăm despre bicicliști. Adică oamenii care folosesc bicicleta ca mijloc de transport, nu bicicliștii de weekend. Din nou, la nivel de infrastructură, acolo unde doar Primăria Capitalei poate să intervină, nu s-a intamplat nimic în București.
Am văzut foarte multe nemulțumiri cu privire la acest proiect legat de lipsa de parcări. În continuare avem aceleași probleme în Capitală. Singurele locuri de parcare care au fost cumva făcute de Primăria generală sunt cele trei din fata sediului Primăriei Generale”, a declarat Irina Zamfirescu.