Pe 4 februarie 2004, un student al Universității Harvard lansa o rețea de socializare adresată exclusiv colegilor săi din campus. Era primul pas către fenomenul social care avea să-și creeze propria eră. Studentul de doar 23 de ani se numea Mark Zuckerberg, iar rețeaua primea inițial numele „The Facebook”.

Platforma s-a bucurat de un succes imens între studenții Harvard, iar în scurt timp s-a extins și la alte universități din SUA.

În august 2005, numele reţelei de socializare a devenit Facebook.com după ce a fost cumpărat domeniul de internet pentru suma de 200.000 de dolari. O lună mai târziu, se puteau înscrie şi liceenii americani, iar în scurt timp fenomenul a trecut oceanul până la universităţi din Marea Britanie.

La doi ani de la înființare, rețeaua devenea globală și se adresa nu doar instituțiilor de învățământ ci tuturor celor care aveau o adresă de email. Acesta a fost și momentul când Zuckerberg a refuzat oferte de achiziție a platformei de la giganții tehnologiei la acea vreme, Google și Yahoo.

Reţeaua a continuat să se dezvolte şi a ajuns în august 2007 la 30 de milioane de utilizatori, devenind astfel cea mai mare platformă de socializare dedicată educaţiei. Tot în acest an a fost implementat panoul de ştiri al reţelei, iar utilizatorii puteau vedea ce postau prietenii lor.

Serviciul de mesagerie instantă al reţelei, denumit simplu Messenger, a introdus din 2015 şi posibilitatea efectuării de apeluri video.

Facebook este astăzi cea mai mare reţea de socializare a planetei cu 2,32 de miliarde de utilizatori activi lunari şi cu 1,52 miliarde de utilizatori activi zilnici, indică. Conform datelor celor de la Facebook, la nivel internaţional circa 2,7 miliarde de utilizatori folosesc una din aplicaţiile reţelei fie că este vorba de WhatsApp, Messenger sau Facebook.